דיור בקהילה השיקומית של אילנית בדרך להחלמה נפשית


בעת התמודדות עם מחלה או פגיעה נפשית, חשוב מאוד שהאדם המתמודד עם המחלה או הפגיעה יקיף את עצמו בסביבה תומכת ככל הניתן, ובאנשים היכולים להבין את מצבו ולסייע לו להחלים. מסיבה זו, דיור בקהילה שיקומית מהווה את אחת מפעולות השיקום החשובות והאפקטיביות ביותר שקיימות למצבים מעין אלה. בהוסטל אילנית, יכולים המטופלים ליהנות מדיור בקהילה שיקומית תומכת, מסייעת וגדושה בפעילויות שיקומיות, אשר יסייעו להם רבות בדרך להחלמה. לפניכם כל מה שצריך לדעת בנושא.

מהו דיור בקהילה שיקומית ולמי הוא מתאים?
כאשר מדברים על דיור בקהילה שיקומית, לרוב מדברים על הוסטל או על דיור מוגן המשלב ליווי בקהילה. בדרך כלל, בהוסטל יתגוררו קבוצה של אנשים (עד 30 אנשים), אשר יחיו יחד בבניין מגורים משותף, לעיתים קרובות עם שותף נוסף בחדר. דיור בקהילה שיקומית לרוב יתאים לאנשים המתמודדים עם פגיעה נפשית כלשהי, אשר תפקודם או יכולותיהם נפגעו בעקבות המחלה או הפגיעה הנפשית. במסגרת הדיור בקהילה השיקומית, יינתנו לדרים במקום תמיכה, סיוע, תנאי דיור נאותים וטובים וכמו כן שמירה על קשר רציף וקבוע עם כלל השירותים הקיימים בקהילה.

מדוע דיור בקהילה שיקומית מסייע כל כך להחלמה נפשית?
חשוב להבין כי הוסטל משלב אורח חיים עצמאי יחסית, לצד ליווי צמוד, שיקום ושילוב בקהילה – עניין המאפשר לדרים במקום להתנהל באופן עצמאי מחד, אך בליווי ותמיכה של אנשי מקצוע מאידך. במקרים רבים, מגורים מעין אלו, המעודדים אנשים להתנהל באופן עצמאי ככל הניתן, מסייעים מאוד לאנשים המתמודדים עם פגיעה נפשית להחלים ולחזור לחיים נורמטיביים ולפעילות מלאה. האיזון בין העצמאות מחד והליווי מאידך, מספק למטופלים רבים קרקע נוחה ופורייה לצמיחה, לשיקום ולהחלמה.

היכן יש דיור בקהילה שיקומית, ועל מה יש לתת את הדעת בעת בחירת מוסד או הוסטל כזה?
כיום, קיימים מגוון מוסדות המספקים למטופליהם שלל אופציות לדיור בקהילה שיקומית. עם זאת, לא כל המקומות הללו מעניקים בהכרח ליווי מספק וצמוד, חיי קהילה עשירים ותמיכה נפשית מלאה במטופלים. בעת בחירת ההוסטל, חשוב מאוד לתת את הדעת על סוגי הפעילויות הנערכות במסגרתו, הטיפולים השיקומיים, האנשים החיים בהוסטל ועוד. בהוסטל אילנית, אנו מקפידים מאוד על תנאי מחייה טובים בסטנדרט גבוה, וכמו כן משלבים פעילויות רבות, אשר מטרתן להחזיר את המטופלים לתפקוד ולשלבם בקהילה באופן המיטבי, תוך ליווי מתמיד של אנשי מקצוע. באופן זה, יכולים האנשים המתמודדים עם בעיה נפשית לקבל תמיכה מלאה, שתסייע להם בדרכם להחלמה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פיתוח מיומנויות חיים בקרב פגועי נפש במעון חוסים אילנית פרדס חנה

מעון חוסים אילנית – מגוון פעילויות לרווחת המטופלים במתחם