מעון חוסים אילנית – מגוון פעילויות לרווחת המטופלים במתחם

לאורך כל רחבי הארץ פרושים מעונות שונים שנועדו להעניק שירותי שיקום לסובלים מבעיות גופניות ונפשיות שונות. מעון חוסים אילנית נחשב לאחד האיכותיים שבהם ובעליו שמו לעצמם למטרה להוות המרכז המוביל בתחומו בתחום השיקום של מטופלים הסובלים מאבחנה כפולה, קרי, בעלי פיגור שכלי ובעיות רגשיות ומנטאליות שונות. המקום מלווה יד ביד את הדיירים ובני משפחתם בדרך למיקסום הפוטנציאל הטמון בהם, וזאת בזכות שפע הפעילויות המתקיימות בו ודרכי הגישה הייחודיות של מנהלי המקום. בשורות הקרובות נלמד על פעילויות אלו ותרומתן הרבה לסובלים מאבחנה כפולה.

עולם של פעולות מעצימות למימוש הפוטנציאל האישי של כל דייר

עקרון המפתח שמנחה את צוות מעון חוסים אילנית הוא ניצול הפוטנציאל המלא של כל חוסה עד לשיקומו וחזרתו לעצמאות מלאה ככל שניתן. הדבר אומר כי לא מדובר כאן רק על השגחה וטיפול תרופתי, אלא במגוון פעילויות מעצימות שנועדו להחזיר לחוסה את בטחונו בעצמו ובחברה כולה. בין הפעילות המוכחות והיעילות ביותר שתמצאו במעון החוסים אילנית ניתן לציין:

·         טיפול באמצעות בעלי חיים – התקשורת בין האדם לבין בעלי החיים אינה דורשת כישורי שפה ולמעשה מדובר ביחסי אהבה - חיבה שאינם תלויים בדבר. הקשר שנוצר בין בעלי החיים לחוסים הוכח ככזה שתורם רבות לבעלי מוגבלויות וקשיים רגשיים ומעצים אותם במידה ניכרת.

·         ריפוי בעיסוק – זהו עוד סוג של פעילות מומלצת ובעלת תוצאות מוכחות. פעילות זו תורמת רבות לשיפור יכולות הריכוז של החוסים, מעשירה את עולמם ביצירת חפצים ממשיים שניתן להשתמש בהם, ואף תורמת ליצירת קשרים בין אישיים בזכות שיתוף הפעולה שנוצר בעת העבודה בקבוצות.

·         חוגי כישורי בית – המטרה הסופית של השהייה במעון היא כאמור שיקום שיאפשר את עצמאותם מחוץ למעון המוגן. על מנת להכשירם לחיים אלו ניתן למצוא במעון חוסים אילנית גם חוגי כישורי בית מגוונים, החל בישול, גינון ועבודות ניקיון ועד ללימודי מחשב וכלכלת בית.  כל אלו משפרים את המיומנויות של החוסים לקראת עצמאותם הראשונה או המחודשת.

בנוסף, במעון חוסים אילנית תמצאו גם קשת מגוונת נוספת של חוגים ופעילויות העשרה מעצימות כגון חוגי מוסיקה, טיפולים והפעלות בקבוצות, חדר רב חושי ועוד.

יציאה לעבודה ומגורים בקהילה

השיפור במצבם של החוסים במעון מתחיל לתת את אותותיו כאשר הם כבר עוברים לשלב הבא בשיקומם ומתחילים לעבוד במפעלים מוגנים מחוץ למעון, אך בפיקוח והשגחת הצוות המטפל. לאחר שלב זה החוסים אף יכולים לעבור להוסטלים ייעודיים בקהילה ולפתח חיים כמה שיותר עצמאיים תוך ניהול משק הבית שלהם בעצמם. אינספור מקרי עבר מוכיחים כי הדבר בהחלט אפשרי כל עוד בוחרים במסגרת המתאימה דוגמת מעון החוסים אילנית בפרדס חנה.  


מעון חוסים אילנית חוג כישורי בית










תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פיתוח מיומנויות חיים בקרב פגועי נפש במעון חוסים אילנית פרדס חנה

שיקום תעסוקתי של פגועי נפש במוסד אילנית