כיצד מקיימים שגרת יום תומכת במעון חוסים אילנית


בניגוד להחלמה פיזית, את ההחלמה הנפשית לא ניתן לראות מבחוץ. אין פצעים שמגלידים, נפיחויות
שנעלמות או מגבלות תנועתיות שמשתפרות. המדד היחידי לשיפור הוא פעמים רבות רק התחושה האישית של אותו אדם בינו לבין עצמו. כך שהחלמה נפשית היא תהליך בודד מאוד, מה שהופך אותה לקשה אף יותר.
אחד הדברים החשובים ביותר בתהליך של החלמה נפשית הוא שמירה על שגרת יום שתתמוך בהחלמה, עליה אנו שמים דגש רב המעון חוסים אילנית. אצל כל אדם שמתמודד עם החלמה נפשית הצרכים יהיו שונים, כתלות באופיו, בדרך ההתמודדות שלו ובמצב הנפשי הספציפי שממנו הוא מחלים. אך ישנם מספר דברים חשובים שהקפדה עליהם יכולה לעזור לכל אדם המחלים ממצב נפשי כלשהו.

מה צריכה לכלול שגרת יום התומכת בהחלמה נפשית
  • אנשים – כאמור, החלמה נפשית יכולה להיות מלווה בתחושת בדידות עמוקה, העלולה להוביל לייאוש לחוסר מוטיבציה להחלים, ולהקשות מאוד את תהליך ההחלמה כולו. אחד הדברים החשובים לתהליך החלמה נפשית הוא מעורבות של אנשים קרובים – משפחה או חברים, אנשים שעליהם המחלים סומך, ושאותם הוא יכול לשתף בקשייו או בהצלחותיו, ולדעת שיהיו שם בשבילו ברגעים שבהם יזדקק לתמיכה. חשוב לשתף את האנשים שבחרתם לערב בתהליך, באופן יומיומי ורציף. אנו שמים דגש רב במעון אילנית על שמירת הקשרים החברתיים עם משפחות המטופלים ומוודאים להקיף אותם תמידית בחום, אהבה ותמיכה מקצועית ואנושית.
  • פעילויות קבועות – סדר יום קבוע חשוב מאוד עבור החלמה נפשית תקינה. כדאי לייצר לוח זמנים של פעילויות קבועות המבוצעות מדי יום באותן שעות. כל הדיירים במעון חוסים אילנית נהנים מתכנית פעילות מותאמת אישית לצרכיהם ומצבם הקליני.
  • תועלת – חשובה מאוד התחושה של המחלים שהוא מביא תועלת כלשהי לסביבתו. לא תמיד אדם שמחלים נפשית יכול להחזיק בעבודה, או לפחות לא בכל שלב של תהליך ההחלמה שלו. אך גם אם אין לו עבודה, ניתן למצוא תחביבים שונים שייצרו אצלו תחושת מועילות ושיחזקו אותו. התחושה שאדם מועיל לסביבתו יכולה להגיע מכל פעולה, אפילו הקטנה ביותר, כמו טיפוח העציצים הביתיים או הגינה שבחצר הבית.
  • הנאה – חשוב לשלב בשגרה פעילויות שמהן אותו אדם נהנה בצורה טהורה. פעילויות שישכיחו ממנו את עובדת היותו אדם המחלים ממצב נפשי כזה או אחר, שמקפיד על שגרתו ושבוחן ללא הרף את מצבו הנפשי ואת התקדמותו. פעילויות שבהן הוא יכול פשוט להשתחרר ולשכוח מהכול – ריקוד, פעילות ספורטיבית, אפילו מפגשי טיפול מסוגים שונים כמו וואטסו (טיפול במים) וכדומה. כאלה פעילויות מתקיימות בשפע במעון חוסים אילנית לרווחת המטופלים ותמיכה בהחלמתם. כאן למשל אתם מוזמנים לראות פעילות של ריקוד והתעמלות זומבה שמתבצעת במעון אילנית
בסופו של דבר, השגרה היומיומית נתונה לבחירתו של המחלים, אך רצוי להתייעץ לגביה עם גורמי טיפול מוסמכים המכירים את הנושא באופן כללי, והמכירים את המחלים ואת מצבו באופן אישי. גם מפגשים תכופים איתם הם חלק חשוב מהשגרה, למעקב אחר התקדמותו של המחלים ולחוות דעת של עין חיצונית, שיכולה לקדם מאוד את תהליך ההחלמה.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פיתוח מיומנויות חיים בקרב פגועי נפש במעון חוסים אילנית פרדס חנה

מעון חוסים אילנית – מגוון פעילויות לרווחת המטופלים במתחם

דיור בקהילה השיקומית של אילנית בדרך להחלמה נפשית