מוסד אילנית פרדס חנה- התאמת תכנית שיקום אישית לפגועי נפש


פגיעה נפשית היא לרוב מצב קשה מאוד, המחייב התערבות של אנשי מקצוע מיומנים שיוכלו לסייע לפגוע הנפש להתגבר על המצב ולחזור לשגרת חיים נורמטיבית (עד כמה שניתן). חשוב להבין כי כל אדם חווה פגיעה נפשית באופן אחר, וגם מתמודד עם המצב באופן אחר. מסיבה זו, על תכנית השיקום להיות מותאמת באופן אינדבידואלי לכל מטופל, כאשר לרוב, תכנית השיקום האישית תכלול שיקום במישור התעסוקתי, החברתי ואף בתחום ההשכלה. במוסד אילנית, לכל דייר מותאמת תכנית קידום אישית, אשר מטרתה מיצוי יכולות המטופל בהתאם למצבו הנפשי והפיזי. לפניכם כל מה שצריך לדעת בנושא.

שיקום תעסוקתי
מוסד אילנית מקדם מספר שיטות לשיקום תעסוקתי: עבודה מוגנת במתחם ההוסטל, עבודה מוגנת מחוץ למתחם ההוסטל ושילוב המטופל בעבודה בשוק החופשי.
עבודה מוגנת במתחם המוסד – באילנית קיים מפעל לייצור מארזים לחברות מסחריות, עניין המאפשר לפגוע הנפש להשתלב במקום עבודה תוך קבלת תמיכה של אנשי מקצוע. מדובר בתכנית המיועדת לשלבים הראשוניים יותר של השיקום.
עבודה מוגנת מחוץ למתחם המוסד – עבודה מוגנת מחוץ למתחם ההוסטל, הינה עבודה המיועדת למטופלים אשר הצליחו להתקדם בהליך הטיפולי. מטרתה של עבודה מוגנת מחוץ להוסטל הינה לקדם את עצמאות המטופלים ולאפשר להם לחוות שגרת חיים נורמטיבית, הדומה מאוד לשגרת החיים ה"רגילה" – יציאה לעבודה וחזרה הביתה.
עבודה בשוק החופשי – עבודה המיועדת בעיקר עבור מטופלים שכבר עשו כברת דרך בטיפול שלהם והראו שיפור משמעותי. מדובר בצעד נוסף וחשוב לקראת חיים עצמאיים ושילוב המטופל בחברה.

חשוב להבין כי לעיתים, המטופל ישולב מלכתחילה בעבודה מוגנת מחוץ למתחם ההוסטל או בעבודה בשוק החופשי. כל מקרה נבחן לגופו, ולכל מטופל מותאמת תכנית שיקום אישית, בהתאם לצרכיו ולפגיעות אשר מהן הוא סובל.

שיקום חברתי
שיקום חברתי לרוב ישולב בתכנית השיקום האינדבידואלית של כל מטופל, שכן החברה מסייעת למטופל ליצור קשרים חברתיים בצורה טובה יותר, להתנהל בסיטואציות חברתיות שונות וללמוד כיצד לפתח ולשמור על קשרים חברתיים. מדובר בנדבך נוסף וחשוב בדרך אל עצמאות ואל שיקום מלא. מוסד  אילנית מקיים שלל פעילויות חברתיות בשלל תחומים, ובכלל זה אמנות, מוזיקה, יצירה, בעלי חיים, מחשבים ועוד.

שיקום לימודי
שיקום לימודי הוא לרוב שיקום הניתן למטופלים על ידי המדינה, וכולל לימודי השלמת בגרויות או לימודי השכלה יסודית, לימודי אולפן (מיועד עבור מטופלים אשר אינם דוברים את השפה העברית), לימודי מחשב ועוד. לעיתים קרובות, כאשר המטופל מביע רצון ללמוד תחום מסוים, ניתן לשלב זאת במסגרת תכנית השיקום האישית שלו

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פיתוח מיומנויות חיים בקרב פגועי נפש במעון חוסים אילנית פרדס חנה

מעון חוסים אילנית – מגוון פעילויות לרווחת המטופלים במתחם

דיור בקהילה השיקומית של אילנית בדרך להחלמה נפשית